jueves, 23 de octubre de 2014

Taller d'imatge



"GIMP (GNU Image Manipulation Program) és un programa d'edició d'imatges digitals, tant de dibuixos com fotografies. És un programa lliure i gratuït." (http://es.wikipedia.org/wiki/GIMP)

És la primera vegada que estic utilitzant aquest programa i a part del paint o algun programa per modificar una mica l'aspecte de les fotografies no havia usat altres.
 
A continuació explicaré les meves aventures:

El primer que vaig haver de fer va ser descarregar, no ha estat molt difícil i en poc temps ja tenia el programa al meu ordinador. Ho he fet a la pàgina de descàrregues http://www.uptodown.com/.


Els primers dies van estar un poc extressants, encara que no pareixia molt complicat, quan vaig intentar fer els treballs pràctics proposats a classe, no aconseguia res.
 
Però a poc a poc, i després de molts intents sense bons resultats, tot va començar a aclarir-se una mica més. 
 
En aquest moment encara estic descobrint noves possibilitats però ja hi ha alguns aspectes que puc controlar.
 
Tot l'he fet explorant el  programa, preguntant a les meves companys i mirant tutorials. He de destacar que el fet de consultar els tutorial no és el que més m'ha ajudat, em resulta sempre complicat seguir instruccions i després possar-les en pràctica.

He de dir que això també em pasa amb qualsevol llibre d'instruccions , mai els llegeixo!!!
 
 
 

TASQUES DEL TALLER D'IMATGE

 
1.- Accions amb les imatges

- Observar el seu pes a propietats
- Escalar (per llevar-li pes)
- Retallar
- Obrir una imatge amb capes i afegir-li capes
- Desar la nova imatge feta amb capes com a jpg
- Usar filtres
- Usar imatges CC
- Fer fons transparent i desar com a png

Tot el que es proposa en aquest primer exercici ja el puc fer sense molts problemes.

He descobert a l'eina d'escalar que es pot fer amb tota la imatge en conjunt o que puc escalar només d'ample o d'alt.

També he explorat les diferents formes de desar la imatge resultant i quines són les possibilitats dels filtres (encara que no de tots).
 
 
2.- Crear una escena de conte
 
- Cercar imatges de fons CC
- Cercar persontatges CC
- Crear una escena d'un conte mitjançant la integració d'imatges per capes


ACTIVITAT 1

1.- He descarregat al programa una imatge pròpia de Es Vedrà que he posat com a fons

2.- He descarregat en Creative Commons OpenClipart l'imatge d'una papallona(https://openclipart.org/detail/172211/mariposa-pirata-by-pineiden-172211) i l'he posat damunt del fons.

3.- Amb l'eina d'escalar: EINES DE TRANSFORMACIÓ-ESCALAR o directament a la finestra caixa d'eines, he fet la imatge més petita. Amb l'icona de moviment he posat la papallona on jo volia.
 
4.- CAPA-NOVA CAPA per poder treballar amb les dos capes.
 
5.- He afegit un filtre de la següent manera: FILTRES-LLUMS I OMBRES-CENTELLEIGS DEGRADATS-SUPERNOVA, el qual he editat per posar-ho al meu gust.
 
6.- He desat el treball final: EXPORTAR COM imatge png
 
I el resultat ha estat el següent:
 
 
Es Vedrà i la papallona
 
 
ACTIVITAT 2

1.- He descarregat en gimp una fotografia pròpia on apareix la meva neboda.

2.- Eina TIXORES DE SELECCIÓ per retallar el perfil de la figura que després utilitzaré per posar damunt el fons.

3.- AFERRAR COM-IMATGE NOVA, de forma que el perfil es disposa a un nou arxiu.

4.- EXPORTAR COM imatge png per tenir la imatge retallada i fer-la servir altres vegades.

5.- He descarregat una imatge de flirk a partir de Creative Commons Search Foto parque Güell, la qual he escalat per ajustar-la a la grandària desitjada. Encara que també es pot ajustar la mida de l'arxiu a les dimensions de la fotografia.

6.- Per posar la foto de la nena al fons que he triat, ho he fet de dos formes diferents: 

CAPA-CREAR UNA NOVA CAPA-Nom de la capa:LYDIA

AFERRAR COM NOVA CAPA- Nom de la capa: LYDIA

7.- He aferrat dos capes amb la fotografia de la nena, que he escalat  perquè eren massa grosses: ESCALAR.

8.- Una vegada he col·locat la foto de la meva neboda en la posició oportuna, he desat la imatge final: EXPORTAR COM imatge png. I el resultat ha estat el següent:




Lydia i Lydia al parc Güell
 
 
 
 

 
 



 
 




No hay comentarios:

Publicar un comentario